Nieuw project

Ik ben net terug van de Startdag van de Quiltkelder. Er was weer veel moois te zien. Helaas was ik m'n fototoestel vergeten mee te nemen. 'k Had gisteren nog wel eraan gedacht, dat ik dat moest doen, maar helaas... Er hing bijvoorbeeld een leuke Sinterklaasquilt. Heel eenvoudig, met stukken van bedrukte jutezakken erop genaaid e.d. Leuk voor op een school of speelzaal bijvoorbeeld. En mooie quilts met ruiten/diamanten en met sterren. Dat blijf ik mooi vinden. Er waren ook diverse werkstukken met stof en vilt, Cinnamon Patch. Net zoals bij mijn lentequiltje. Dat zijn echt van die gezellige werkstukken, vind ik altijd. Maar ik kwam natuurlijk ook om lapjes te kopen voor de quilt voor mijn jongste. Het moet kleurrijk worden, dat vond hij vooral. Dat past ook echt bij hem. Hij is meestal energiek, bruisend, warm en gezellig. Dus heb ik deze lapjes uitgezocht:


 En dan het ontwerp. Op internet hadden we vast ideeën opgedaan en hij vond (natuurlijk met een beetje voorselectie van mijn kant) iets met New York Beauty blokken heel mooi. Ook koos hij een paar foto's met een Pineapple patroon uit. Omdat teveel New York Beauty blokken niet goed voor mijn stressniveau zijn ;-) , heb ik besloten om ze te combineren met een Pineapple Blossom blok. Dit is het ontwerp geworden:


De kleurtjes heb ik even willekeurig gekozen, maar dit om een indruk te geven hoe het ongeveer moet worden. Nu eerst de lapjes gaan wassen, want donderdag is de eerste quiltles weer, dan kan ik misschien wel een beginnetje maken.

Fijn weekend!
groetjes, Anja.