Nostalgie...

Vanmiddag ben ik met m'n zoons naar de Mariahoeve geweest. Dit is een oude boerderij tussen Ermelo en Putten dat als museum is ingericht. Je krijgt een rondleiding van ruim een uur waarbij van alles verteld wordt over hoe het leven op zo'n boerderij vroeger was en er is heel veel te zien. Voor mij veel herkenbare dingen, want "vroeger" thuis hadden wij ook nog veel oude spullen die ook nog werden gebruikt. Wat ik heel leuk vond, was de stoel die naast de kachel op de 'heerd' (de kamer) stond. Mijn opa en opoe woonden bij ons in en opa zat ook altijd op zo'n stoel.


Er hing ook een oude merklap (hij hing een beetje hoog...). Gemaakt in 1885! Zie jij ook welke letter ontbreekt?


En zie dit mooie blik eens. Het strijkijzer staat er ook op, ook al ben ik daar geen fan van, hahaha!


Het is echt de moeite waard om eens naar toe te gaan. Wij hebben in ieder geval een leuke middag gehad!
En kijk eens, wat ik vanmorgen nog heb gemaakt. Het stond een uur voor deze foto is gemaakt nog in de tuin bij m'n schoonouders. Heerlijke rabarber en rabarber/aardbeienjam. De rabarber was wel wat zuur uitgevallen, maar wel lekker. En de jam ga ik maandag op een taart doen, want dan wordt m'n oudste zoon 11 jaar. Dat wordt smullen!


groetjes Anja.